Thursday, January 6

Eh Lantak Kau Lah !

Ini entry bapak ah serius. Pak kal korang tak boleh nampak muka aku time menaip je.


Contoh yang tidak bagos.

Kau bertuah sebab ada orang nak dengar masalah kau. Kau bertuah sebab ada orang nak temankan kau bila-bila masa kau nak. Sebab aku tak pernah merasa macam mana berada kat tempat kau. Aku penyegan siket kalau bab nak cerita masalah aku kat orang, tak macam kau duk sibok nak menjaja cerita. Plus aku kuat, tak macam kau lembek.

Cerita kau sebab kau banyak piker pasal boyfriend kau. A’alamak, baru boyfriend kot! Lain la tunang ke laki kau ke. Lagi satu yang kau dah tak ada kerja sangat asyik nak piker pasal dia je kenapa dow? Kau dah memang tak ada life sangat ke? Tak yah la kau nak possessive sangat. Semua benda dia buat kau nak ambek tau. Nak dia jadik hak kau sorang. Orang lain please do not touch? Kat mak bapak kau tak ade lak kau nak concern bagai macam gini. Baru boyfriend kot. Tau la sayang tapi agak-agak la. Tak yah la nak buat macam kau sekor je ada boyfriend atas muka bumi ni. And tak yah la nak buat macam dia ada kau sekor je kat muka bumi ni.

Cerita kau pasal kau rasa macam boyfriend kau lagi pentingkan member-member dia dari kau? Adoiyaii, lelaki memang la ramai kawan. Macam la kau tak ada kawan. Dia nak huha-huha dengan kawan-kawan dia kau sebok nak suroh dia mereport kat kau. Tak kan tiap kali dia nak keluar dengan kawan-kawan dia tiap kali tuh la dia nak mereport kat kau. Budak sekolah pon tak macam gini kot. Kau nak ke berkepit je dua ekor manjang macam kau dua ekor je la manusia yang ada atas muka bumi ni? Bapak ah! Kalau aku memang aku tak nak jadik boyfriend kau.

Cerita kau yang kau rasa macam kau da tak penting dalam hidop dia? Haha. Manalah aku tau. Kalau da dia cakap dia sayang dia sayang lah tuh. Selagi dia dengan kau dia sayang lah tuh. Penat je piker banyak-banyak. Nanti kalau dia da betol-betol tak nak kan kau baru padan dengan muka!

Aku buat post ni sebab aku rasa lagi banyak masalah yang patot dipikirkan selain daripada masalah remeh-temeh kau ni. Bawak-bawak lah pikirkan hal lain. Campak jauh-jauh benda alah yang tak penting ni semua. Biar je masa yang menentukan. Sekarang ni kan, baik kau pikirkan macam mana nak tolong kewangan aku ke, macam mana nak kayakan aku ke, macam mana nak taja aku ke. Haha.

Kau da lain sekarang dow. Lain gila. Nampak sangat banyak pikir. Kalau orang tak tau mesti ingat kau ni bermasalah nak mati. Padahal kau yang dulu ceria je, cool je. Aku rindu kau yang dulu.

Aku bukan nak perkecilkan kau pon. Kisah dan cerita kau ni boleh jadik tauladan. Sebab relax la, bukan kau sorang kot. Ramai lagi yang macam kau. Chill okeh bebeh! Take your time. Bahasa aku might be harsh tapi aku sayang kau.

=)

No comments:

Post a Comment